Milenialsi, czyli pokolenie ludzi urodzonych w latach 80. i 90. XX wieku, zwani równiez Pololeniem Y to dziś juz dorośli i dojrzali ludzie, którzy sa od wielu lat dostępni na rynku pracy. Milenialsi sa sowojeni z nowinkami technologicznymi, bo to właśnie w czasach ich narodzin u nas rozpoczynał się proces otwierania na Europę i resztę świata. Osoby z tej generacji będa paomieały magnetowicy, COmodore i Atari, grę Mario, przenośne odtwarzacze CD i dyskietki.
To pokolenie jest całkowicie inne niż poprzednicy. Musza sobie z tego zdać sprawę osoby zarządzające firmami, które właśnie pochodzą ze starszej generacji. Pomimo dużego doświadczenia "stare pokolenie" może być zaskoczone szybkością działania pololenia Y, obeznania w technologiach, innowacyjnego myślenia, upraszczania przestarzałych procedur oraz wielozadoaniowości. To wielki przeskok w zarządzaniu całymi strukturami firm. Kieronicy i managerowie muszą też dopasować sposób motywowania i zarządzania do charakteru pokolenia Y.
Milenialsi wchodząc w szeregi firmy nie dąży tylko i wyłączenie do odpracowania wymaganych godzin. Będąc cześcią firmy czuje się odpowiedzialny za jej czyny. Chce dążyć do czegoś więcej niż lokalnej działalności. Na swoją prace patrzy z perspektywy globalnej i chę nadać jej głębszy sens. Ważnym spektem jest chęć bycia wysłuchanym oraz obecnoć w podejmowaniu decyzji firmowych.
Work-life balance
Milenialsi bardzo zwracają uwagę na równowage między pracą a życiem prywatnym. Tu musi być zachowana odpowiednia proporcja. Ta cześć pokolenia Y, która nie może sobie pozwolić na taką równowage szybciej doświadcza wypalenia zwodowego, niechęci do pracy oraz stresu. Nie wchodzi więc w gre zabieranie pracy do domu, dostępnośc 24/h pod telefonem, e-mailem i na komunikatorach. Dodatkowym atutem tej zasady będą dostępne karty sportowe lub kinowe, które pomagają w odreagowaniu.
Feedbak
Kiedyś ocena roczna pracownika to była całkowita nowość. Choć niechętnie, należało do niej przystąpić. Dobrze przeprowadzona ocena to nie tylko wytykanie błedów, lecz również wskazanie sfer wymagających poprawy, jak też mocnych cech pracownika. Tymczasem Milenialsi wolą otrzymywać feedbak od razu. Czekanie na ogólną ocenę roczną jest dla nich bez sensu, gdyż nie poprawia pracy tu i teraz. Tylko każdorazowy feedbak daje możliwość poprawy pracy od zaraz, a nie od nowego roku.
Postaw na relacje
Milenialsi to pracownicy lubiący pracę w towarzystwie. Choć doskonale odnajdują się w indywidualnych projektach, to świadomość postadania przynależności do grupy daje im dużo satysfakcji z pracy. Relacje internersonalne są dla nich niezwykle ważne, dlatego budując zespół pokolenia Y należy zwrócić uwagę na szkolenia wzmacniające więzi, wyjazdy integracyjne lub organizacje wspólnych akcji dobroczynnych.
Podejmowanie decyzji daje poczucie przynależności
Milenialsi jako pokolenia chcące realnie zmieniać rzeczywistość, pragnie mieć realny wpływ na podejmowanie decyzji firmowych. Wspólne narady, właczenie Milenialsa go grupy decyzyjnej będzie dla niego dużym wyróznieniem. Taka osoba z chęcią będzie podejmowała kolejne wyzwania, będzie czuła się doceniona oraz będzie dążyła do doskonalenia swoich umiejętności. Współpraca oraz możliwość podejmowania decyzji to dla nich mocne koło napędowe.